نقش میز کانتر در ارتقا فرهنگ محیط کار

انتشار : 1402/12/01
بروزرسانی : 1402/12/01
منتشر شده توسط : مدیر سایت
0 نظر
زمان خواندن این مطلب : 7 دقیقه

اگر هنوز موفق به انتخاب بهترین برند مبلمان اداری برای طراحی چیدمان و دکوراسیون دفتر کار خود نشده اید، این مژده را به شما می دهیم که اکنون در جای درستی هستید! در میان مجموعه ی متنوع و جذاب میز کار اداری، میز کانتر، نقش مهمی در ارتقا فرهنگ محیط کار شما دارد. 

وقتی برای اولین بار، وارد یک دفتر کار می شود، در منطقه ی پذیرایی یا پذیرش شرکت هستید. این فضا، فضایی برای آشنایی شما با ویژگی ها، مشخصات، فرهنگ و خلق و خوی پرسنل و دفتر کار شما است. 

همین اتفاق در دفتر کار و شرکت شما هم روی می دهد. بنابراین باید ببینید که می خواهید به چه شکلی به تازه واردان، مهمانان و مشتریان معرفی شوید. 

میز کانتر چیست؟

میز کانتر یا میز پذیرش، یکی از انواع میز کار اداری است که امروزه در اغلب شرکت ها و دفاتر کاری، قرار دارد. 

هدف از خرید میز کانتر و نصب آن در منطقه ی پذیرش یا ورودی محل کار، ارتباط بهتر کاربر یا کارمند پذیرش با افرادی است که برای اولین بار به آن جا می آیند.  

بنابراین ویژگی های طراحی میز کانتر در ارتباط با دو گروه از افراد اهمیت دارد: 

اول: کاربر یا کارمند پذیرش، منشی مطب، کارمند پذیرش هتل و ... شخص یا اشخاصی که از کانتر پذیرش یا میز کانتر استفاده می کنند. 

دوم: افرادی که داخل دفتر یا محل کار می شوند و با کارمند یا کارمندان پشت میز کانتر، ارتباط برقرار می نمایند. 

این دو گروه نیازهای متفاوت و انتظارات مختلفی از واحد پذیرش و میز اداریی که به عنوان میز کانتر، قرار گرفته است دارند. که در این جا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

ویژگی های مورد نیاز میز کانتر برای کاربر

همه ی افراد انتظار دارند در پشت میز کار خود احساس راحتی داشته باشند تا وظایف شغلی شان را به درستی انجام دهند. این موضوع در مورد میز پذیرش یا میز کانتر هم صدق می کند. کارمند، منشی یا مسوول پذیرش که ممکن است یک یا چند نفر باشند، در منطقه ی کاری یا ایستگاه کاری خود انتظارات و توقعاتی دارند که در این جا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم: 

  • تناسب میز کانتر با اصول ارگونومی

مفهوم این عنوان به زبان ساده این می شود که میز کانتر یا کانتر پذیرش از نظر اندازه و شکل، طوری طراحی شده باشد که کارمند یا منشی، از نشستن و فعالیت در پشت آن احساس خستگی یا مشکلاتی مانند کمردرد و گردن درد پیدا نکند. پذیرش مهمانان و مشتریان شامل مواردی می شود که با میزهای اداری دیگر متفاوت است. ولی لازم است در هر حال نیازهای فردی کاربر را تامین نماید. 

  • طراحی میز کانتر

یک میز کانتر مدرن از نظر شکل بیرونی می تواند یک میز کانتر خاص یا یک کانتر پذیرش فانتزی باشد. ولی از نظر طراحی داخل میز، یعنی جایی که کاربر می نشیند، لازم است همه ی اصول استاندارد میز کار اداری، در آن در نظر گرفته شود. 

ابعاد میز کانتر، و اختصاص فضای کافی به کاربر، یکی از این ویژگی ها است. یک میز کانتر کوچک که منشی نتواند به راحتی در پشت میز کار، حرکت کند، می تواند باعث کاهش بهره وری وی گردد.  

  • فضای ذخیره سازی میز کانتر

فضای ذخیره سازی، شامل هر نوع فایل کشودار، کشوی بایگانی، قفسه اداری و ... می شود که در میز پذیرش برای استفاده ی کارمند آن، طراحی و تولید شده است. معمولا منشی باید به اسناد و مدارک اداری، دسترسی خوبی داشته باشد و اطلاعات مورد نظرش را به آسانی پیدا کند. 

  • تسلط کاربر میز کانتر به منطقه ی پذیرش

یکی از نام هایی که برای میز کانتر یا میز پذیرش استفاده می شود، پیشخوان است. در واقع قسمت مرتفع تر میز کانتر مدرن را پیشخوان می گویند. اگر کانتر یا پیشخوان، ارتفاع نامناسب و غیر استانداردی داشته باشد، یا در جهت و شکل نادرستی طراحی و نصب شده باشد، منشی یا کارمند پذیرش نمی تواند در حالت نشسته به تمام قسمت پذیرش، احاطه داشته و کنترل درستی روی مهمانان داشته باشد. 

کانتر پذیرش

ویژگی های میز کانتر برای مهمانان و مشتریان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک دفتر کار یا شرکت شده اید و فضای پذیرش برایتان دلنشی یا مناسب نبوده است. کانتر پذیرش یکی از محصولات مبلمان اداری است که می تواند باعث شود شما از بودن در منطقه ی پذیرایی یک محیط کاری، احساس خوبی داشته باشید. در این جا به برخی از ویژگی های یک میز کانتر خوب از دید مراجعین و مهمانان، اشاره می کنیم: 

  • شکل و رنگ میز کانتر

یک میز پذیرش باکیفیت و مرغوب که توسط برند معتبر مبلمان اداری تولید شده باشد، شکل متناسب و رنگ زیبا و دلنشین دارد. یک مشتری یا مهمان که در بدو ورود، رو به روی میز کانتر قرار می گیرد و وارد مکالمه با کارمند پشت این میز کار اداری می شود، باید تاثیر مثبتی از کلیت طرح و رنگ میز بگیرد. 

در جزئیات هم، پرداخت بی کیفیت قطعات ام دی اف، شیشه یا هر متریالی که در ساخت میز کانتر به کار رفته است، می تواند تاثیر منفی ایجاد کند. لبه های تیز، گوشه های بُرنده و مواد بی کیفیت، حتی می تواند به لباس یا بدن مراجعینی که به میز تکیه دهند یا دست خود را روی پیشخوان بگذارند، آسیب برساند. 

  • داشتن دید مناسب به کارمند پشت میز پذیرش

مهمان یا مشتری باید بتواند به کارمند پشت میز کانتر، دید مناسب داشته باشد. ارتفاع و طرح میز کانتر نباید طوری باشد که مهمانان احساس کنند، کارمند پشت پیشخوان میز، پنهان شده است و قصد ندارد خود را به آن ها نشان دهد! فعالیت در ایستگاه کاری پذیرش، نوعی فعالیت اجتماعی است. با فعالیت شغلی بسیاری از کارمندان که به صورت فردی است، تفاوت دارد. 

  • نحوه ی چیدمان مبلمان اداری فضای پذیرش

بهتر است میز کانتر در رو به روی درب ورودی نصب شود تا مراجع یا مهمان در بدو ورود بتواند اطلاعات مورد نظر خود را از کارمند پشت میز، به دست آورد. مبل و صندلی اداری، با نشیمن راحت در تعداد و اندازه ی مناسب و متناسب با مساحت فضای پذیرایی، مورد نیاز هر دفتر کار است.  

برای آن که محیطی دلپذیر برای منطقه ی پذیرایی دفتر کار خود داشته باشید، از نور طبیعی و گیاهان سبز در آن استفاده کنید. در صورت لزوم، نور مصنوعی هم باید در فضا وجود داشته باشد و نورپردازی به بهترین شکل انجام شود. 

تهویه ی مناسب و گرمایش و سرمایش مناسب نیز، جزو ویژگی های اصلی یک منطقه پذیرش اداری است. 

خرید میز کانتر

آیا میز کانتر می تواند فرهنگ محیط کار را افزایش دهد؟

فضای پذیرایی هر شرکت و دفتر کاری، به مثابه ویترین و معرف فرهنگ سازمانی آن شرکت است. اگر به گفتگو، انتقال حس مثبت و گسترش ایده های خلاقانه بها دهد، این طور به نظر می رسد که اصول اصلی آن شرکت، همین موارد است. 

در اینجا به مواردی کمی پردازیم که می توان در برخورد با یک منطقه ی پذیرایی مطلوب، ارتقا و رشد فرهنگی آن را درک نمود:

  • ایجاد حس خوشامدگویی برای همه

طراحی خلاقانه ی فضای پذیرایی و میز کانتر، ایستگاه ورودی دفتر را به فضایی دوستانه تبدیل می کند. استفاده از رنگ و طرح مناسب برای میز کانتر، مبل و صندلی راحت، آثار هنری جذاب، نور کافی و مناسب، توجه به گیاهان و عناصر طبیعی و مواردی از این دست، گرما و صمیمیت را منتقل می کند. زمانی که مهمانان احساس کنند در بدو ورود از آن ها استقبال می شود، تجربه ی موفقی را در شرکت شما گذرانده که می تواند منجر به جذب قراردادهای کاری و موفقیت های مالی هم بشود. 

  • نمایش مهم ترین ها

یک منطقه ی پذیرایی که خلاقانه طراحی شده باشد، ویترینی از ارزش ها و اولویت های برند تجاری شما است. میز کانتری که لوگوی شرکت روی آن نقش بسته باشد، به ارزش هویت شرکت برای افراد و پرسنل آن اشاره دارد. 

  • حفظ خلق و خوی مثبت و شاد

جذابیت زیبایی شناختی میز کانتر و فضای پذیرش، تاثیر مستقیم بر خلق و خوی افراد دارد و آن ها را وارد گفتگوهای دوستانه و حال خوب می کند. این حال خوب بین کارکنان و مهمانان، دو طرفه است و از یکی به دیگری و بالعکس منتقل می شود. 

  • کمک به ارتباط بین افراد

چیدمان و طراحی فضای پذیرایی و شکل میز کانتر، نقش مهمی در تقویت ارتباطات میان فردی دارد. فضای باز، ویژگی های تعاملی بین کارکنان و مهمانان را افزایش می دهد. میز پذیرش مانند پلی بین کارمندان شرکت و مراجعین عمل کرده و ارتباط اجتماعی منسبی ایجاد می کند. 

  • ترویج نظم و سازمان دهی

یک میز کانتر یا کانتر پذیرش با طراحی درست و اصولی، می تواند مهم ترین مروج و معرف نظم در سازمان شما باشد. مراجعین در اولین برخورد با شرکت شما و با دید میز کانتر شیک و مدرن که با نظم کاربر آن، به خوبی سازمان دهی شده، همین ذهنیت را درباره ی کلیت شرکت و برند تجاری شما پیدا می کنند. 

درصورتی که می خواهید میز کانتر مناسب دفتر کار خود را انتخاب نمایید، با کارشناسان ما در شرکت ایستا تماس بگیرید تا با برآورد اندازه ی فضا و شرایط حرفه ای دفتر کارتان، بهترین میز پذیرش را به شما پیشنهاد دهند. 

تماس با شرکت ایستا

نظرات کاربران

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید